Rimm under bältet

Första whiskyn som dessutom var långt över en fyra börjar ta sig.. jobbigt att mestadels av vi svenskar är så jävla tråkiga och innåtvända i nyktert tillstånd.
Två bra rim som bör nämnas är..
Mitt rimm som jag skrev åt min mor som införskaffat något som jag inte trodde excisterade.. tydligen har hon investerat i så pass stora GinOtonic glas att en oliv och dess tandpetare drunktar i spriten utan ett visst komplement. Detta komplement har min estetiska mor hittat på en marknad. Det ser ut som följande image2
Med andra ord en hållare för oliv och dess "spett".. mitt rimm lyder:

Släng den över kanten
dinglar som en fjant en
Därpå vilar en styck kula och ett spett
Kan låta snuskigt som ingen vill ha sett

Om julrimma
är en tävligt tror jag att min far tog hem priset med följande julklapp till min svåger som får ett pimpelspö:

Att sitta vid vaken
det håller en vaken
Att hålla upp staken
och dra upp en slak én

Fy fan va vi är bra!!! nu blir det nog inte mycker mer rimm.. desto trevligare tjat :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0