Rimmstuga med far, drycker och ev resterande familj

Som mitt tidigare inlägg påvisat hyser jag vissa känslor för julen. Positiviteten må ha avtaget på grund av diverse sorgliga händelser men det finns fortfarande mycket positivt att krama ut från alla julens biverkningar.

Satan va formelt det lät? Nästan uselt trist och ålderdomligt... jaja nu sitter jag här vid fars gamla PC (som han naturligtvis fått av mig, och som går tillräckligt snabbt för att passa en man i sina bästa år 65+ ;)

En tradition som jag förhoppningsvis inte kommer släppa så länge min far har hjärncellerna kvar är att få julrimma med honom dagen före julafton. Jo jag vet.. jag har/får familj som jag skall prioritera först men då får dom väl rätta sig efter mig och vara med och julrimma kommande år..
Det är nämligen enormt trevligt.. båda är fyndiga som satan (ok, jag erkänner att jag har lite självförtroende men jag är dock inte nykter nu).
Vi brukar börja med dom enkla rimmen, ni vet.. dom där klassiska rimmen på sockor till mormor som är totalt intentsägande eller som med klartext förtydligare för synskadade mormor var som faktiskt är i paketet.
Dessa rimmen sitter man i tristess och skriver med en tillhörande kall öl, därefter pågår rimmade med yterliggare öl för att sedan inta dom starkare dryckerna (WHISKY!!!) då glider samtidigt ribban ner från det teoretiska bröstet nerförbi magen och långt ner under bältet ;)
Sedan är det alltid med en viss nervositet och pinsamhet som man tvingas läsa upp dessa rim vid julklappsutdelningen dagen därpå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0