Avreaktion

Det var just snyggt, efter en enormt jobbig vecka med jobb och träning varje dag, pendling till sthlm och tidiga mornar hade jag tagit beslutat att köra dubbelpass denna torsdag. Ett Yoga pass 07:30 på morgonen (ja, vad gör man inte för att få lite smidighet till kampsporten) innan jobbet.
Hade ju varit underbart med en sovmorgon men nej, nu skall här tränas. Stapplar in på gymmet kvart över sju, möts som vanligt av ett stort leende på en av tjejerna i receptionen som hälsar glatt.

-          God morgon,  Jag tänkte köra Yoga

-          Nej men det är inställt, svarar den glada tjejen och visar på en skyllt bredvid sig där det klart och tydligt står att Yogan är inställt p.g.a. sjukdom.


Bra, bra.. för den j-a skylten såg ju från min säng när klockan ringde 6, imorse.


-          Du får gärna köra en spinning om du vill?

Hmm mjo, efter att ha svettas mängder på ett box pass igår kväll och därpå kört styrka.. Nja.. skulle inte tro det.

Det tycks vara en dag som går emot mig. Jobbigt! Kommer väl sluta i katastrof och mitt frisörbesök efter jobbet lär bli totalt misslyckat (då jag skall gå från hår ner till näsan, till några ynka cm). Kommer väl se ut som en liten igelkott och Shorinji Kempo träningen ikväll lär jag väl bli mosad och därpå likna en överkörd igelkott... TACK LIVET TACK!


Ber om ursäkt för den tråkiga läsningen men jag var tvungen att skriva av mig innan jag började jobba...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0