Dagen då allt gick emot mig.. Då jag flyttade

Förra fredagen flyttade jag till en ny lya...


Klockan ringer kl 7:30 på Hotel Rival i Stockholm.  Jag är en hundradels sekund från att missa Taxin till Tågstationen. Med nöd och näppe hann jag med tåget och anländer lagom bakfull till Karlstad vid lunchtid. Under en stressig lunch ringer telefonen då en arg bovärd börjar samtalet genom att säga att vi nu skall prata allvar. Därefter möljer han likt en kulspruta; fuktskador p.g.a. avlägsnad diskmaskin = DYRT, icke godkänd städning och ett antal andra punkter som blivit godkända i tidigare besiktning men som nu måste åtgärdas.
Där efter hyr jag en skåpbil på Statoil och åker till min gamla lägenhet, jag är då tvungen att städa köket för andra gången medan min far och en kompis börja flytta mina prylar.

När sista lasset skall iväg passar jag på att slänga en mindre tv-bänk i trä i containern utanför huset. Precis när jag lyfter tv-bänken hör jag en gubbröst rytande;
- Du slänger inte i den där i Containern!
- Varför inte det? Svarar jag förvånat.
- Det där är för hushålls-sopor. Skriker gubben tillbaka.
Till historien hör också att det står en skyllt på containern med följande text: "Brännbart endast för KBAB-hyresgäster"
Var på jag svarar: - Men den här brinner så fint så..
Hör du inte vad jag säger ungdjävul, du slänger inte den i Containern, jag ringer bovärden kontrar surgubben.
Självklart slänger jag då provocerat ner TV-bänken, sätter mig i Statoil bussen och lämnar området.

När jag 2 timmar för sent kommer för att lämna in bussen (som kostade 1600 istället för 600kr för att jag var sen), tittar Statoil-killen på mig och frågar;
- Det är inte du som flyttat på hagaborg?
- Jo det är det?
- Haha, det ringde en arg gubbe tidigare som ville ha ditt namn. Han hade även fotograferat dig när du slängt en möbel i en Container, samt när du flyr i vår buss.
- Lämnade du ut mitt namn? Svarar jag oroligt.
- Självklart inte, jag sa åt honom att i så fall ringa polisen. Vilket han också skulle göra.


Efter att betalat för den dyra bussen åker jag för att köpa pizza och berättar för en bekant på pizzerian om det jag precis upplevt. Alla pizzabagare samlas runt oss för att höra vår konversation, var på en av killarna säger på den traditionella brytningen:

- Va tusan, ni svenskar dumma huve, om du slänga i diket, ingen skulle säga något!

Jag håller självklart med och betalar 400 kr för mina fyra pizzor...

Nya lyan håller nu på att renoveras. Hembion var uppe 12 timmar efter att jag gjort entré i nya lyan J Det gäller att prioritera här i livet.
image22


Kommentarer
Postat av: Jag

Ja men inget emot vad jag fick göra...åka från jobbet och städa i 3 timmar även fast jag redan flyttat!!!!

2008-02-10 @ 23:05:03
Postat av: ungen

Ja den kommentaren är klockren! Det säger enormt mycket om hur vi svenskar är... hihi.

2008-02-13 @ 15:52:15
URL: http://emotallt.blogg.se
Postat av: Jag

Hahah...ja men det var inte Blottaren det var synd om i det här läget....fråga vem som gjorde jobbet egentligen :o)

2008-02-14 @ 13:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0