Manligt och kvinnligt

Jag såg precis en reklamfilm på TV4 som jag störde mig enormt mycket på. Ett gäng riktigt manliga män tar emot frågor från er kvinnor (underförstått: som inte vågar ställa frågorna till de stora, starka, aggresiva männen)

Jag har inget emot honom och tycker faktiskt att han riktigt cool, men har ni hört?
Leif GW Persson är en "riktig man", japp det är sant! Är du som honom är du riktig, annars är du bara en låtsas man.. ja, men du är en fake, du kanske rent av är bög eller transa eller nått annat falskt.

Ni som känner mig förstår att jag skriver med ironi nu.
Jag slutade faktiskt skriva för att gå in och söka på expressen.se, och se om exempelvis Jonas Gardel eller någon annan manlig homosexuell person var en av de män som tar emot frågor från kvinnor i Expressens nya bilaga. Men jag hittade det inte..  Jag tvivlar tyvärr på att svenska folket ser en homosexuell som manlig.
Varför inte ta en handikappad, tanig, enormt "ful" men begåvad man som exempel, skulle han ses som manlig?

 Enligt min åsikt skall vi inte placera in egenskaper efter kön!

image12

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0