STANNA upp och njut av livet och tillvaron!

Jag har insett något väldigt tråkigt, en egenskap hos mig själv, en dålig sådan. Väldigt dålig...

Jag är aldrig nöjd, jag vill alltid ha mer, det spelar nog ingen roll av vad, av allt tror jag.

Jag har visioner, visioner som är så gott som ouppnåeliga. När jag väl lyckas med något, vi kan ta exempelvis jobbet, vilket är något som jag lägger osunt mycket energi på. Jag tänker på jobbet konstant, jag mår enormt dålig om jag inte lyckas genomföra allt jag tar på mig och jag har en tendens att ta på mig allt för mycket. Jag tar certifieringar, vilket man studerar till på sin fritid och jag är den mest certifierade i Värmland inom Microsoft. Men är jag nöjd med det... Nej! Det är det som är det sjuka, jag är ALDRIG nöjd. Det här är nog ganska vanligt att lägga för mycket energi på jobbet, men varför... vad spelar egentligen jobbet för roll och vad skall man prioritera att lägga energi på.


Jag är nog den mest komplicerade personen som finns att leva med... jag tycker enormt synd om min flickvän, är jag nöjd hemma tror ni... NEJ (och det gör att man sårar andra)! Men jag vill ju bli nöjd och nu när jag kommit till insikt om detta borde det vara enkelt att lösa och bara stanna upp. Vara nöjd med livet helt enkelt. Men det svåra är inte att få självinsikt och lära känna sig själv, det svåra är att förändra sig själv, hur fan gör man!?! Jag har viljan, men det återstår fortfarande att förändra.
Att förändra sig själv är nog det svåraste som finns...

Ni kan bara göra en sak för att hjälpa mig, håll tummarna!
Resten måste jag göra själv...

Förresten, finns det ett latinsk utryck för "Lära om sig själv", eller hur skriver man det på japanska/kinesiska? Jag skulle nämligen vilja ha det med i en planerat tatuering.
Jag har pratat om denna tatuering i flera år men inte fått tummen ur. Jag har bestämt att 2008 skall vara händelsernas år, där jag skall uppfylla alla de drömmar och visioner som går att uppfylla.

Over and out...


Kommentarer
Postat av: Attitydungen

Du är inte ensam! Långt ifrån. Du skulle bara veta hur många nätter jag legat vaken och undrat vad det är för fel på mig som aldrig blir nöjd med något :) MEN som du skrev själv så gäller det ju att välja vad som är värt att prioritera och kämpa för i livet. Otillfredsställdheten är ju inte alltid av ondo. Det är ju en bra drivkraft också! För övrigt tycker jag att din plan för 2008 låter grym! Tror jag hakar på! ;)

2008-01-06 @ 15:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0