Curling (med) förälder

Söndagen var delvis en bra dag, det var då jag nästan spöade en f.d. världsmästare i Curling. Jag utmanade nämligen min Far som för övrigt har spelat SM, WM och OS i Curling. Vilket har lett till allt från silver till guld, men vad jag vet bara i gubb (senior) -klassen ;)

Själv spelade jag i nästan två år fram till jag vart runt 11-12 och ansåg det nördigt. Man var rätt omogen på den tiden då man placerade in sporter på coola och nördiga. Å andra sidan ansåg jag att all sport var nördigt på den tiden.
Åter till den spännande matchen där jag iofs blev utklassad med 6-0 under den första ronden. Stilen är väl kanske inte vad den borde, kan nog likna herr Loob som utövar konståkning.

Andra ronden hittade jag nog isen bättre och fick in den första stenen ganska mitt i boet.
image30
Anders - Blått                                                          Far - Rött

Självklart var jag utklassad efter att far lagt några sten.

Efter några sten hade far tre sten nära mitten men låg bara med en sten närmare en av mina.

Jag lyckades dock nocka ut en av hans och placera mig med skydd bakom tre av hans stenar.
Dock ligger en röd närmast...  Spänningen stiger och jag försöker nocka bort hans närmaste för att placera mig i mitten.

Det var en bra träff men dessvärre hade han fortfarande en av sina röda närmare min blå.
Anders - Far
0 - 1


Några curling-föräldrar vet jag inte om dom varit trots att jag var sladdbarn, men lite lyx har man väl fått :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0