Lång(arbets)fredag

Gud vad lugnt och skönt det var... och man får mer gjort eftersom det är ingen som kommer med dumma frågor eller med intressanta diskussioner vilket oftast leder till att man släpper jobbet.

Jag jobbar varje fall över hela påsken. Varför vara ledig nu det är inte är fint väder och jag har ändå inget roligt för mig. Har där emot bytt bakgrundsbild på mina arbetsdatorer till en Malaysisk strand. Den 25:e april bär det av till Malaysia och Singapore i tre veckor. Jag kom på att jag då bara har två veckor kvar av semestern och mer än så vill man ju ha till sommaren.

image45

"Förr i Sverige skulle långfredag vara en "långtråkig" dag, då man skulle vara lugn och tänka på Jesus. Sveriges Radio spelade psalmer, men inte pop och rock. Även icke-troende märkte av detta, då förbud mot allmänna nöjestillställningar rådde fram till 1969, och affärerna var stängda." (wikipedia)

image44

Hmmm... då jag inte vill hedra en galning som påstod sig vara guds son bara för att han mådde dåligt över att ha en prostituerad mor tänker jag ha en ROLIG dag på jobbet. Lirar mycket hårdrock och dödsmetall, så långt ifrån psalmer man kan komma. Hoppas att några affärer och resturanger är öppna som man kan fira hans korsfästelse med en god lunch på stan.

Sen är det ju i stort sett tomt på kontoret så man skulle nog våga sig till en starköl till maten.. men det ser ju illa ut vid lunchtid, iallafall när vi svenskar gör det.. är inte det konstigt? Sveriges syn på droger är rätt förvriden, men det är klart, enormt många svenskar kan ju inte hantera sprit eller droger. Frågan är om det inte är en ond cirkel p.g.a. vår inställning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0