Min väns raggningsrepliker

Vi skulle bara avnjuta en öl i värmen på en uteservering. En lugn kväll var min tanke. Vad jag inte väntat mig var att min vän skulle dyka upp och berätta att han "grundat med 8 öl".
Det vart istället ett projekt att hålla honom kvar på serveringen utan att han skulle bli utslängd.
Senare kommer det två äldre tjejer och sätter sig bredvid oss i baren, varpå min vän gör ett försök att stöta på tjejen närmast sig.
Han går ut stenhårt med repliken:
- Nej men du vet, jag lyfte upp Magnus Samuelsson och sen la jag ner..
Jag kunde inte höra vad hon svara men hon småskrattade och såg lite frågande ut.
Undrar om hon visste att Magnus är världens starkaste man eller om hon bara inte uppfattade vad han sa och varför.
Senare börjar han inse att han inte kan sitta ordentligt på stolen och beställer därför en stor kaffe varpå han vänder sig om till henne igen, lyfter koppen och skålar med hennes vinglas:
- Kaffe, det är bra för magen det!
Hon skrattar och håller med.
Själv asgarvar jag åt hela situationen och då vänder hon sig mot mig:
- Du tycker säkert vi är konstiga?

Hmmm jag har nog ingen aning om vad som går hem hos tjejerna idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0